Capture Management
Een Capture Plan voor strategisch winnen
Organisaties die de Capture-disciplines hebben ingezet, verbeteren hun winstpercentages op biedingen die een formele selectie creëren: enige bron, verlenging of concurrerende aanbesteding.
Wanneer moet u een capture plan voor strategisch winnen overwegen?
- De kans is van grote waarde voor zowel de koper als de verkoper
- De selectie gebeurt via inkoopcommissies of -teams, in plaats van via één inkoopteam.
- De verkoopteams bevatten veel disciplines en vaardigheden
- Lange sales cyclus
- Formeel gestructureerd inkoopbeheer
De voordelen van een capture plan voor strategisch winnen?
- Verhoog de omzetgroei in een competitieve omgeving
- Verlaag de kosten voor het binnenhalen van nieuwe, complexe activiteiten
- Verbeterde voorspelbaarheid van kwartaal- en jaaromzet en nettowinst.
Successen van klanten:
- IT-diensten – verdubbelde capture-ratio in 12 maanden.
- Telecom – behaalde binnen 12 maanden een winstpercentage van meer dan 70%.
- Internationaal zakelijk advies – verhoogde winstpercentage van 30% naar 65% binnen 18 maanden.