Capture Management

Een Capture Plan voor strategisch winnen

Organisaties die de Capture-disciplines hebben ingezet, verbeteren hun winstpercentages op biedingen die een formele selectie creëren: enige bron, verlenging of concurrerende aanbesteding.

Wanneer moet u een capture plan voor strategisch winnen overwegen?

  • De kans is van grote waarde voor zowel de koper als de verkoper
  • De selectie gebeurt via inkoopcommissies of -teams, in plaats van via één inkoopteam.
  • De verkoopteams bevatten veel disciplines en vaardigheden
  • Lange sales cyclus
  • Formeel gestructureerd inkoopbeheer

De voordelen van een capture plan voor strategisch winnen?

  • Verhoog de omzetgroei in een competitieve omgeving
  • Verlaag de kosten voor het binnenhalen van nieuwe, complexe activiteiten
  • Verbeterde voorspelbaarheid van kwartaal- en jaaromzet en nettowinst.

Successen van klanten:

  • IT-diensten – verdubbelde capture-ratio in 12 maanden.
  • Telecom – behaalde binnen 12 maanden een winstpercentage van meer dan 70%.
  • Internationaal zakelijk advies – verhoogde winstpercentage van 30% naar 65% binnen 18 maanden.